tisdag 2 augusti 2011

Aktivitet hela dagarna

Hello again my dear friends!

Vad har hänt sedan sist?

Känns som att jag mest jagat, flyttat, underhållit, busat & gått med Tuva-Lisa....för det är mycket det som gäller nu. Direkt från det att hon vaknar, så ska hon iväg på äventyr & hux flux så har hon tagit sig från köket till hallen... Det är roligt givetvis, att se henne bli stolt över att hon faktiskt klarade sig fram till det mål hon hade och det är ju lite det här vi har väntat på. Men ibland kan det kännas mycket. Speciellt när hon klänger efter benen och man känner lite stress över något. Fast jag måste säga att jag har blivit ganska duktig på att skratta dom gångerna istället! :) För jag vet ju, att vi egentligen inte har bråttom till/med något...men man kan som känna sig lite "fast" :/

I söndags fyllde min kära vän & kusin Elin 30 år! Skönt att ha ännu en till "med i gänget"! :) Jonas snickrade en massa & det kommer bli riktigt fint i hans garderob (jo, det är faktiskt så att jag blir lite avis på att han får så fin & jag, som är tjej, har en gammal sämst garderob...men men min tur kommer väl så småningom...)
Efter det så var man & barn iväg och hälsade på hos vänner och jag fick därmed lång "egen tid" hemma. Det behövdes. Jag längtar mer & mer efter att få börja jobba nu, men känner mig ändå nervös (bara ca 1 månad kvar nu!!!).

I måndags (igår) var min fina vän Malle här och hälsade på oss! Det var mysigt :) Tuva-Lisa är väldigt förtjust i henne, varje gång vi ses (vilket är alltför sällan....) så blir hon sprudlande glad, så roligt så! :) På kvällen klippte jag gräsmattan, det var första gången jag gjorde det för den här sommaren och jag måste säga att jag har fått en väldigt fin & bra sådan! :) Å har man musik i öronen, så vill man ju inte att gräset att klippa ska ta slut....

Idag har vi åter haft en strul-morgon, med dålig nattsömn och en aktiv Tuva-Lisa som inte haft tid att sova någonting under dagen heller. Förutom just nu då, i skrivandets stund...
VI har haft besök av min fina vän Mimmi & hennes söta Ellen. Roligt! Jag hoppas de kommer bo kvar här i staden ett bra tag till :)

Till kvällen väntar vi återigen finbesök av lill-tjejens fina farmor & farfar, det var ett tag sen vi träffade dom ordentligt, så nu är det verkligen på tiden! :)

Trevlig afton till Er med! // Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar