tisdag 9 augusti 2011

11 månader idag! :)

Jag & Tuva-Lisa har varit i byn sen i torsdags. Där har vi varit med om (ovanligt) många händelser, faktiskt :)
  • Vi träffade min fina vän Malin och tillsammans tog vi en härlig promenad :)
  • Tuva-Lisa fick sin 2:a & 3:e tand, förmodligen den ena på lördag och den andra på söndag -så nu har hon 3st! :)
  • Ovan stående text innebar ca 3st tjorviga nätter, varav 1st där jag & min dotter vakade i många timmar mitt i natten. Å nu vet jag verkligen hur det känns när man inte fått sova bra på läääänge. Jag har varit en trasa.
  • Mamma, Tuva-Lisa och jag åkte till Lainio (en annan by, 4 mil bort). Där väcktes jag till liv igen och åkte därifrån med ny inspiration & många nya idéer (eventuellt kan det kallas drömmar, men jag är en sån person som tror att det lönar sig att ha drömmar) :)
  • Tuva-Lisa lärde sig att klappa händerna :)
  • Ätit goda middagar, helt utan att jag behövt göra mat eller ens tänka på vad, när och hur. I dagsläget är det lyx för mig -och allra mest smarrigt var nog surströmmingen i lördags :)
  • Några svängar till fammo & faffa hann vi med -alltid lika fridfullt och mysigt att vara hos dom. Tuva-Lisa tyckte jättemycket om vägen mellan deras hall och kök, och jag tycker att hon har ökat i has-hastigheten...
  • Vi badade badkar. Jag fyllde med för mycket vatten. Jag drog ut proppen, men efter en stund var nivån ändå densamma. Jag insåg att det var tomt med vatten bakom mig, men den höga nivån framför mig var kvar.... -hur kan det bli så?? :)
  • Jag stötte på andra gamla bekanta ansikten som det var massor av år sedan jag såg. Det är en av de trevliga sakerna på sommarn i byn :)
  • Jag hjälpte mamma med -ett vägg-collage & hennes fötter.
  • Min fina moster Ingrid & hennes Lage har vi träffat. Å även min fina moster Karin kom och hälsade på :)
  • Vi var till mormors (& morfars) fina grav med blommor & ljus.
  • Jag fick vara med om en riktig bya-look och nu minns jag hur det var när man inte duschat på flera dagar & låter håret (t.ex. under armarna) växa -jag har helt enkelt inte orkat. Å det bor ju en (stor) skogsmulle i mig, så det var inte jobbigt, snarare skönt -att bara vara & gå med mjukisbyxor varje dag.
  • Det kändes som att hösten kom under tiden vi var där.
  • Å under tiden vi var där, så blev Jonas klar med garderoben här hemma.
  • Slutligen, så blev Tuva-Lisa 11 månader idag. Så nu planerar vi nästa kalas! :)

1 kommentar:

  1. Oj det var många punkter, jo dagarna sprang iväg igen och mysigt var det!Det både märks och känns att T-L nu blivit 11 månader. Hon är snabb på golvet och något tyngre att bära på.
    Visst är det härligt att bara kunna gå omkring i sina stora bylsiga brallor och ta tiden som den kommer!!!
    Jasså, kalas,vart tog det året vägen!? Ser framemot tårta.
    Kram

    SvaraRadera