torsdag 7 juli 2011

Inte vilken vecka som helst

Sedan vi kom hem, så har vi haft en vecka full med besök av & till vänner & familj. Vi har träffat BB-kompisen Isak och hans mor igen. Så himla roligt att följa utvecklingen hos dessa två barn, som föddes exakt samma dag den 9/9 förra året! : )

Lilla Lova, 4 mån, med sin mor & far har varit till oss. Jag har redan glömt att vår Tuva-Lisa nyss var sådär liten och pluttig... Roligt var det i alla fall att träffa dom igen! : ) Å just det, en stooor presentpåse hade de med sig till mig! Jag trodde först att det var en stor trave med ved...men det visade sig vara 2 st stora "sitt-kuddar" som man t.ex. kan ha ute på altanen -perfekt även för de små att sitta på något sådant därute. De hade öljetter i två hörn, så man kan hänga upp dem sådär prydligt och snyggt om man vill. De var väldigt fina och jag blev sååå överraskad & glad! : )

Tuva-Lisas farmor har varit till oss och SOM de båda hade längtat efter varandra -det syntes verkligen när de såg varann igen! : ) Hon har alltid med sig något, den där farmorn och under veckan har vi fått kläder, leksaker och annat smått&gott! Hon har t.o.m. gjort oss några färdiga portioner hemlagad mat åt Tuva-Lisa (lyxigt värre, jag vet...) och vi är såå tacksamma! : ) Hittills är favoriten "Torsk m. potatis och morötter". Min lilla dam verkar älska fisk! : )

Vi har träffat söta Natalie (2 gånger t.o.m.) och hennes mor & far, mycket trevligt! : ) Å som vanligt....: jag fattar inte att det kan gå så länge mellan gångerna vi ses....vi bor jättenära varandra ju! Men men, bättre sent än aldrig : )

Pappa var in en snabb sväng här om dagen och vi bytte några ord. Eller HAN bytte mest ord med Tuva-Lisa, som i sin tur svarade med "-Ehh!"och "Öh!" : )

Emil var också hit i början av veckan och vi hann surra om lite av varje. Vi pratade om festivalhelgen här i stan (som vi smet iväg ifrån), kommande vecka, hattfesten och om vår Umeå-resa förstås : ) Han är så bra, min lillebror. Vi har också roligt tillsammans -för han har också så underbar humor (precis som storebror) och vi kan ofta skratta åt saker tillsammans ibland som ingen annan förstår. De e härligt de, att få vara lite knasig! : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar