onsdag 3 augusti 2011

Vädret i år

Jag har knappt skrivit något om hur vädret varit denna sommar. Bara att jag myst när det regnat -för det tycker jag är skönt. Men jag gillar ju givetvis även fint sommar-väder! :) Å i år har det verkligen varit en fin sommar!! Helt otroligt, faktiskt. Här i Kiruna brukar det ju kunna vara si&så med det och Juli brukar vara den enda snöfria månaden...får se hur det blir med det detta år...? Återstår att se :)

Jag fick nu en liten stund igen, till att bara vara & kunna sitta ute på altanen i värmen. Det är sådär härligt ljummet ute & en del vind -å det älskar jag, som annars är en väldigt varm person av mig. Så var det igår också, när jag satt här. Sol, vind & inga mygg = I Love It! :)

Man börjar dock redan se löv som bytt lite färg och snart är hösten här för oss. Det gör inget det heller, för jag tycker om den nästan lite mer (Så länge löv & de fina färgerna finns kvar i alla fall). Just för att det blir soliga, men ändå inte tokheta, dagar med vindar som svalkar! :)

Nu tänkte jag (bättre sent än aldrig) att ni ska få se lite bilder på hur husets framsida & altanen blev :)

Såhär såg alltså huset ut innan.....




Å såhär ser det ut just nu....


Vi har ännu "1 av 3 steg" kvar att göra på utsidan och det är att sätta foder, måla fönster & stolpar sätta nya knutar & vindskivor -men det har vi inge bråttom med, vi får se om vi tar det nu till hösten eller så får det bli till nästa år! :)

En fortsatt trevlig dag önskar jag Er! :) //Linda




4 kommentarer:

  1. Mamma /svärmor Anne4 augusti 2011 kl. 20:26

    Va gäller vädret så håller jag med dig, sommaren har varit helt underbar,sol ,sol och åter sol.
    Huset erat har verkligen fått sig en fin ansiktslyftning och tänk så fint när sedan allt har fått sin plats.Altanen är ju helt ena stående, möjligheterna där är fantastiska.
    Där sitter inte tummarna mitt i handen!Inte heller idéerna verkar ha någon begränsning.
    Varma hälsningar "Vittankista"
    Ha det

    SvaraRadera
  2. Shit vad snyggt det vart!! Ser fram emot å sitta där å ta en kaffe m dig (:

    SvaraRadera
  3. Nästan som en amerikansk veranda. Härligt!

    SvaraRadera
  4. Ni har det så fint och mysigt i huset och med denna altan så kan det inte bli bättre. Såååååå tjusigt<33

    SvaraRadera