onsdag 17 augusti 2011

Fantastisk dag med lyx!


Vilken fantastisk dag! :) Den bästa på mycket länge!

Förmiddagen var så rolig i parken, sen kom Lena och jag kunde fara och handla. Att handla ensam är en helt annan sak, än när man har ett barn med sig. Jag var på Coop och storhandlade mat, jag köpte en ny micro och hämtade ut ett paket.
Under tiden jag var iväg hade de två varit på bl.a. varit promenad och myste på här hemma när jag kom tillbaka. Hon stannade ett tag till, så att jag hann packa in varorna i lugn & ro, installera nya micron, hänga upp en tvätt m.m. Det kallar jag lyx.

Farmorn hade även med sig nya mat-portioner till lilltjejen idag när hon kom och såklart fick Tuva-Lisa direkt prova en -det passade bra för det var dags för mat och eftersom de var favorit-maträtten torsk med potatis och morötter! :)


Något senare kom mina två fina kusiner Ulli & Annika med några av barnen -Filip, Moa & Nils. Pojkarna lekte runt i hela huset och givetvis så slapp de inte undan en nyfiken liten hasande-på-rumpan-Tuva-Lisa, utan hon har hoppat efter dom där de har varit! :)
Tillsammans har Ulli, Annika & jag ett väldigt stort gemensamt intresse -inredning. Det var helt fantastiskt att få prata mycket om det igen, sådär riktigt mycket. Som jag kan längta så otroligt mycke efter ibland. Om ideér man har, om renoveringar och drömmar. Underbart! :)
Vi planerar att kanske ha nästa stora kusinträff, helst med alla oss 13, någon gång kring jul. Vore ju väldans trevligt, tycker jag :) Fast jag hoppas vi 3 hinner träffas igen innan jul, vem vet, kanske surströmmingsmiddag nästa torsdag redan :)

Så gissa om jag hade en trött dotter när de åkte hem. Hon käkade lite välling, sen somnade hon "som en klubbad säl". Nöjd och glad. Så som även jag känner mig :)

Nu ska jag öppna mitt paket som jag hämtade ut idag och jag hinner nog (förhoppningsvis) somna innan Jonas är hemma. Sist jag pratade med honom så sa han att det kanske blir vid 2-3-tiden att han kommer hem.....hoja. Men nu, snart är det över, puh :)

Sov gott mina vänner! // Kram Linda

1 kommentar:

  1. Lilla Tuva-Lisa, det är en attans tur att hon inte är rädd för "fågelskrämmafammo", fniss. Håret krullar och spretar efter en tur ute i blåsten men det är ju jag:-D

    SvaraRadera